Drama - NurAidilfitri


News Update


Tak lama lagi, kita bakal menerima kehadiran bulan yang dinanti-nantikan oleh seluruh umat islam iaitu bulan Ramadhan. Lagi sebulan semua umat islam bakal berpuasa. 

Terkini, hero kita baru sahaja selesai menjalani penggambaran drama NurAidilfitri memegang watak utama bergandingan bersama Leez Rosli (LeezAF).



Sinopsis NURAIDILFITRI :

Nuraidilfitri mengisahkan seorang pemuda (Shazril) pelajar didalam bidang perubatan yang telah membesar di luar negara yang baru pulang ke tanah air utk menyambut puasa dan berhari raya di kampung

Shazril yang telah biasa melakukan kerja sendiri dan suka membuat sesuatu berdasarkan fakta dan bukti tidak pernah faham erti berpuasa yang padanya puasa bererti boleh tahan mkn dan minum tp persoalan yg ada dlm diri Shazril tetap tidak faham kenapa perlu berbuat begitu?

Sewaktu Shazril melanjutkan pelajaran di sebuah college di Malaysia, dia terjumpa seorg makcik yang dipanggil mak siah, beliau hampir melanggar mak siah dan dari situ perkenalan dgn mak siah bermula..

Mak siah sedikit demi sedikit telah berkongsi erti berpuasa dan hari raya kpd shazril dan secara tidak langsung telah membuka mata dan hati shazril.

Pada suatu mlm nur ilham telah dtg menerangi shazril semasa dia sedang tidur. Mak siah juga sebenarnya mempunyai kisah pahitnya sendiri. Shazril pula memberi nur kpd hidup mak siah utk membuatnya tersenyum kembali di pagi syawal.

Saksikan kesudahan drama terbaru Nuraidilfitri lakonan Dazrin Kamarudin di TV Alhijrah pada hari raya nanti..



No comments:

Post a Comment